[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.2.1″ header_4_font_size=”20px” header_4_line_height=”1.5em”]
A Portfolio hagyományainak megfelelően a nyolc legnagyobb hazai biztosító első számú vezetőjét arra kérte értékeljék a mögöttünk álló esztendőt és adjanak előrejelzést 2022-re. Cikkünkben a Generali Biztosító elnök-vezérigazgatójának, Erdős Mihálynak a válaszát olvashatja.
Hogy értékeli 2021-et saját biztosítója és a biztosítási piac szempontjából?
Az első három negyedév adatai alapján azt látjuk, hogy a biztosítási szektor növekedési üteme meghaladja a tavalyi évét. Bár a COVID hosszú távú gazdasági hatásai később jelentkeznek, a növekvő öngondoskodási tudatosság tetten érhető a szolgáltatásaink keresleti oldalán. Örvendetes tény például, hogy az egyszeri díjas biztosítási konstrukciók népszerű alternatívát kínálnak a lakossági extra megtakarítások számára. A vállalati biztosítások oldalán sem érzékeltük a gazdasági visszaesést, bár a turisztikai ágazat sajnos továbbra is nehézségekkel küzd. Idei évünket fejlesztési oldalon a digitalizáció erősítése határozta meg. Ez jelentette egyrészt a belső folyamatok felülvizsgálatát, megújítását, belső rendszereink fejlesztését, másrészt az ügyfelek számára kínált gyors, kényelmes, papírmentes, önkiszolgáló megoldások bővítését is. A nemzetközi Generali csoport idén ünnepelte 190 éves jubileumát, és idén zárult cégcsoportunk hároméves stratégiai ciklusunk is. Kitűzött céljainknak megfelelve tovább növeltük vállalatunk stabilitását és jelentős lépéseket tettünk működésünk megújításában.
Mit tekint saját biztosítója és a szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak 2022-re?
A magas infláció szektorunkra is hatással van, ami látványosan emeli az átlagráfordításokat, valamint a törvényi, szabályozói környezetnek való megfelelés jövőre is sok feladattal jár majd. Saját belső működésünket tekintve a hibrid munkakultúra meghonosítását, illetve üzemszerű bevezetését tartom fontos feladatnak, a járvány negyedik hulláma miatt sajnos erre az átállásra idén, munkatársaink biztonságát szem előtt tartva, nem volt lehetőségünk. Cégcsoportunk december 15-én mutatta be új, hároméves stratégiáját. A Generali hosszútávú, élethosszig tartó partneri ambíciója az ügyfeleket helyezi ilyen szemüvegen keresztül minden tevékenységünk középpontjába. Új stratégiánk értelmében ezt az elkötelezettségünket egy még magasabb szintre emeljük, és a Generalit, mint egy korszerűbb ügyfélközpontú, adatvezérelt innovátort erősítjük meg. A biztosítási piacon betöltött vezető szerepünk, a vagyonkezelés terén felépített képességeink, a digitálisan támogatott tanácsadói hálózatunk és a pozitív társadalmi és környezeti hozzájárulás iránti fokozott elkötelezettségünk azt jelenti, hogy a Generali ideális helyzetben van ahhoz, hogy fenntartható növekedést és értékteremtést érjen el valamennyi érintettje javára.
Mely termékek, szolgáltatások és innovációk területén hozhat növekedést, előrelépést 2022 saját biztosítójánál, illetve a biztosítási szektorban?
A fenntarthatóság, mely új startégiánk fő mozgatórugója, ma már megkérdőjelezhetetlenül át kell, hogy hassa minden felelős vállalat működését, át kell, hogy alakítsa az üzleti gondolkodást és a vállalati kultúrákat is. Az ügyfelek várakozása és elvárása ezen a területen is egyre nagyobb, jól példázza ezt idén bevezetett Fenntartható Világ eszközalapunk: alig három hónap alatt az eszközalap által kezelt vagyon összege elérte a 455 millió forintot. Az ügyfelek tudatosságának növelését több területen is kiemelt célunknak tekintjük, a befektetések világánál maradva például szeretnénk elérni, hogy az ügyfelek tudatosabban, egyéni kockázatvállalási szintjükhöz személyre szabottabban alakítsák portfólióikat. Egyre inkább erősödik az igény a különböző assistance szolgáltatásokra is, ebben további növekedésre számítunk. Jelenleg is többfelé megoldást kínálunk, gépjármű, otthon és egészségbiztosításokhoz köthetően. 2022 fontos év lesz számunkra, jövőre ünnepeljük magyar cégcsoportunk 190 éves jubileumát: nem a múltba, hanem a jövőbe tekintünk, hogy továbbra is stabil partnerként állhassunk több mint egymillió ügyfelünk mellett.
Forrás: portfolio. hu A teljes cikk itt olvasható!
Kép: portfolio.hu
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]